Bula - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Stefan - WaarBenJij.nu Bula - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Stefan - WaarBenJij.nu

Bula

Door: Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan

05 Oktober 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

bula,

nu een keer wat sneller, maar een maandje, een bericht.
Na mijn laatste bericht ben ik samen met Paul naar Fiji geweest waar we eerst een aantal dagen op het robinson crusui eiland gezeten hebben en ontzettend veel kava gedronken hebben met de locals. Dit is echt een aanrader alleen je moet wel vaak naar de wc. hierna zijn we met een tour, de feejee experience, het vasteland gaan verkennen wat best wel indrukwekkend was. we hebben in die dagen gesandboard, geraft, gehiked, dorpen bezocht, een school bezocht, een kava ceremonie gahad en gechilled. verder ben ik nog wezen duiken wat ook super was daar. gelukkig hadden we ook een leuke groep met veel engelsen en noorse.
De laatste avond met de groep zijn we ook nog wezen stappen in een club die regelrecht uit een sean paul clip kan komen en waar wij de enige blanken waren. dit was ook wel een ervaring.

hierna zijn we weer een weekje naar sydney gegaan om in het appartement van de noren te leven voordat we onze vlucht hadden. Hier hebben Psul en ik afscheid genomen in ongeveer 20 sec op hongkong airport omdat de vluchtnaar singapore op mij aan t wachten was.

In singapore aangekomen heb ik in een paar dagen de stad verkend, en ben ik naar de grand prix geweest. hierna ben ik per trein naar kuala lumpur gegaan. hier ben ik wederom de stad in gegaan om de petronas towers te bekijken en de KL tower. verder heb ik natuurlijk ook chinatown en little india bezocht voordat ik de bus naar de perhentian islands gepakt heb.

om hier te komen moest ik nog wel een watertaxi regelen en ben ik op het kleine eiland afgezet. hier heb ik 3 dagen rondgebracht en ben ik gaan duiken.

na enkele dagen op dit prachtige eiland te zijn geweest ben ik naar de cameron highlands gegaan. dit is in de bergen en lijkt qua huizen op oostenrijk, niet qua mensen want in osstenrijk hebben ze niet zoveel burkas. hier ben ik naar een theeplantage gegaan en naar een aarbeien kwekerij (wow) ook nog een tempel bezocht (de 36e) en een vlinder en rozen en bijen tuin.

Na de bergen ben ik per bus naar het eiland penang gegaan waar ik vanmiddag in de stromende regen aangekomen ben. gelukkig had ik wel een lekkere lunch en koffie die samen wel een hele euro kostte.

verder is alles hier dus goed en ga ik binnenkort naar langkawi of al naar thailand omdat langkawi meer een resort eiland is.

groeten Stefan

wist je dat:

- ik in de afgelopen 2 dagen alleen maar sate's gegeten heb bahalve vandaag met mn lunch.
- een koffie 16 cent kost
- mn kamer met 2 persoons bed 5 euro per nacht is
- ik nog steeds niet naar de kapper geweest ben.
- ik een dikke vette muggenbult heb van een of andere vage mug
- deze ontstoken is en ik antibiotica hirevoor heb.
- en pijnstillers die niet werken.
- mijn fles whisky beter werkt
- noren mijn achternaam wel kunnen uitspreken.

  • 05 Oktober 2009 - 10:38

    Club Swans:

    een muggebult???

  • 05 Oktober 2009 - 10:40

    Angerfist:

    I like your flag !!

  • 05 Oktober 2009 - 10:56

    Stingray:

    Ni Hao Stefan!

    Hoop je over 53 dagen weer snel te spreken, en ik denk jullie ma ook (aan de hand van haar makro bezoeken)..
    Ik ben namelijk nu ook wat serieuzer aan het plannen ;)

    Groeten!

  • 05 Oktober 2009 - 11:11

    Ed En Erna:

    ha stef,
    zo te lezen is het reizen je nog steeds niet gaan vervelen. mooi!!
    geniet met volle teugen.
    groet ed en erna

  • 05 Oktober 2009 - 11:52

    De Hopmans:

    ha steef,

    jij vermaakt je nog steeds daar! maar voor een ontbijtje van een euro kan je ook gewoon naar ikea gaan ipv singapore ;)

    nog veel plezier

  • 05 Oktober 2009 - 12:39

    Anja:

    Veel plezier.

  • 05 Oktober 2009 - 16:43

    Roy:

    goed bezig herman!
    je bent zelfs van je hoogtevrees af.

    heb je ook nog ergens fotos staan?

    mzzls

  • 06 Oktober 2009 - 02:33

    Sander:

    Stefan,

    Ik heb het snel even gelezen en het ziet er weer goed uit! M.b.t. Lankawi mail me maar eens als je wilt. Ben daar 'pas' ook even geweest. Heb wel een tip in Maleisie: Perhentian Islands. Erg mooi en super om te snorkelen en te duiken. Vanuit Penang naar Khota Baru met de bus en dan met de boot daarheen. Een echte aanrader. Ook aan te raden om van te voren een slaapplaats te regelen want heel veel plekken zijn er niet (geen grote hotels van 10 hoog etc, en dat is maar goed ook).

    Groeten vanuit (nog even) Nieuw-Zeeland,

    Sander

  • 08 Oktober 2009 - 16:25

    Squilevonkje:

    Ik weet niet of je ook nog naar Nederland gaat dit jaar, maar daar ben ik laatst ook geweest en heb nog wel een paar tips voor je:
    Best bijvoorbeeld. Niet heel groot maar wel heel mooi en gezellig!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Stefan

een jaar lang niks doen, mijn culturele rugzak vullen en met veel ervaring terug komen

Actief sinds 16 Juli 2008
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 31064

Voorgaande reizen:

27 November 2008 - 27 November 2009

Australie, Oceanie en zuid oost Azie

Landen bezocht: